En efterbliven uppdatering om mitt liv

I tisdags (läs tisdag den 23:e september) flyttade jag och har sedan dess inte haft tillgång till internet. Inte "hemma" i varje fall. Det är väl inte bara därför min blogg är ouppdaterad och inaktuell, det har 'varit mycket' annat också, och i ärlighetens namn så är det inte direkt nån som läser min blogg ändå. (No offense till er som gör det...).


"Hemma". Ja, tja. Det är det ju, jag bor ju där nu, men det är onekligen väldigt märkligt. Till exempel så känner jag inte igen lukten som slår mig när jag kommer hem. Ni vet hur alla hem har sin speciella doft. Som blir så påtaglig första gången man kommer hem till en ny bekantskap. Vissa hem har mer distinkta dofter, mat-os med kryddor du inte är van vid, doften från ett annat sorts skölj- eller skurmedel som präglar hela huset, andra bara helt odefinerbara. Hus-dofterna är oftast inte obehagliga på något sätt, bara unika och personliga. Efter en liten stund vänjer sig näsan och du märker inte av det längre och när du kommer hem till ditt hem känner du ingenting. Jag har ännu inte vant mig vid min lägenhets-doft. Den luktar väl lite tvättmedel av något slag eller nånting i den stilen, den är absolut inte illaluktande, men den är främmande. Jag känner inte igen den och framför allt känner jag inte igen mig i den. Jag kan inte identifiera mig med den. Den tillhör någon annan. Hyresgästen innan mig eller hon med förstahandskontraktet. Jag jobbar på att sätta min personliga doftprägel på det här stället men jag vet inte riktigt hur jag ska gå tillväga, jag vet ju inte riktigt vilken min egen lukt är eftersom jag inte kan känna den...


Kommentarer
Postat av: Ida

Men jag och Linnea konstaterade ju att det redan kändes som att du hade bott där länge (och då syftade vi givetvis inte på att det var ostädat). Dessutom har du redan hunnit gå och bli buddist, tänka sig, att man måste flytta till Kävlinge för att bli buddist.

2008-10-04 @ 10:20:14
Postat av: D bloggare herself

det är väl avskärmningen från verkligheten som får en att hitta sitt inre sanna jag kan jag tro :)

2008-10-04 @ 19:54:52
Postat av: beri

vet du. jag kommer ihåg din doft. visst är det lite weird (och gulligt på samma gång)? och nu lät det lite kärleks-tjoflöjtigt. fast jag är ju kär i dig, fast kanske inte på det sättet. men.. eeh.. that's not the point.



the point är ju att jag kommer ihåg din doft! efter jul får du lämna något klädesplagg hos mig! som en snuttefilt.

2008-10-08 @ 01:36:57
URL: http://oestnaes.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0