H2O < 0°C = allt jag behover for en kort stunds belatenhet

Hagel. Som om det skulle vara mysigt pa nagot satt. Det ar kallt och hart sa som det foll nyss skulle det bara gjort ont att fa pa sig. Helt brutalt foll det. Men jag ar anda ganska nojd. Jag trodde inte jag skulle fa se vatten i frusen form i det har landet sahar fore jul. Nu har det visserligen overgatt i vatten i flytande form igen men jag blev forvanad och lite glad. 

Hursom. Nu ni. Idag ar det inte lang tid kvar!! Jag borde borja packa lite smatt. Senare kanske. Har inte riktigt bestamt vad jag ska ta med mig hem. Jag varken pengar eller klader och jag ska forsoka kopa lite julklappar pa lordag hade jag tankt mig. Trodde jag ja, nu ska transport manniskorna tydligen borja strejka igen. Jag vet inte om man ska skratta eller grata. Det ar ingen overdrift pa nagot satt att saga att 'faire la grève' (strejka) ar fransmannens nationalsport, (nast efter boule.) Ta upp det du Christina i dina lektioner om fransk mentalitet och tradition! Har dessutom glomt att fylla pa mobilen med pengar sa jag kan inte hora av mig till den ena och andra som forvantar sig det. Drygt.


Vad som inte ar drygt men som anda innebar lite planering och strukturering av min torsdag ar att jag ska baka sma sma lussekatter att ta med till arets sista franska lektion for aret. Jag, Johanna och Maja ska aven beratta lite om Lucia-firande i Sverige och pa sondag ska vi till Svenska Kyrkan i Paris och titta pa ett riktigt luciatag och luciakonsert! DET kara vanner ser jag verkligen framemot. Fast annu mer ser jag saklart fram emot att aka till Liva for att sova dar sista natten innan jag, hon och Maja aker till flygplatsen i Beauvais, checkar in, satter oss pa planet och flyger hem till Sverige. Tag till Stockholm och byte till Borlange. Ar det for mycket begart att det ar lite sno nar man kommer hem? Lite isigt bara? Frost pa grenarna och atminstone nagra ynka fa minusgrader. Var lamnar jag in min onskelista? En liten adventsljusstake i fonstret pa mitt rum kanske? Det vore trevligt men om det ar for mycket begart ar det okej anda. Jag kommer vara sa jakla glad over att komma hem anda.
Sen drojer det anda till 6:e januari innan jag ger mig av igen. Och innan dess har jag en javla massa te att dricka och strunt att prata!
YAIY! =D


Kommentarer
Postat av: østnæs

ÅÅÅÅÅÅH! :D Me so happy me could burst into tears! Or something like that.. Anyhoo piackaboo. SNART KOMMER DU HEM! :D

2007-12-12 @ 07:52:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0