Min kompis Néria


Jag har en kompis som jag skulle vilja blogga lite om. Men, aven om hon ar sa gott som ensam om att lasa den har bloggen ar det val inte sa jattealvarligt om jag sager hennes namn. Men det ar anda internet och jag vill inte hanga ut nagon. Ingen namnd ingen klamd. Lat mig bara referera till henne som N.


N ar en ganska speciell manniska. Om man lyckats undga detta nar man pratat med henne i verkligheten sa att saga ar man duktig, men jag antar att det ar mojligt. Vad som inte ar mojligt ar att missa det nar man pratar med henne pa msn felleksempel (felleksempel/fellexempel betyder till exempel). Innan jag gar vidare in pa detta vill jag reda ut begreppet speciell i det har sammanhanget. Speciell betyder speciell, som i ovanlig, saregen, besynnerlig, unik helt enkelt. Alla dessa ord med en positiv klang. Ty N ar en nara och kär van till mig och skulle jag tycka att hon var speciell med en negativ betoning skulle det vara onodigt att ha henne som kär van. Kanske till och med helt meningslost att prata med henne pa msn och minst sagt onodigt att blogga om henne. (Savida hon inte var grunden till nagon inneboende ilska som maste tar ut pa nat satt.) Det ar hon hur som haver inte och nu ska jag fortsatta forklara en av de manga anledningar till att hon ar speciell. Jag spinner vidare pa msn exemplet.

N pluppar ur sig saker. Tankspridd? Ja, jo det far man nog anda pasta men jag skulle ocksa vilja saga att hon ar ganska effektiv. Inte nodvantigt vis med saker som ar viktiga att gora. Men effektiv i sin ineffektivitet kanske? Oviktigt. Hon far jala massa grejer gjorda. Det ar darifran alla dessa utbristanden kommer ifran. Medan jag sitter och skriver med henne, eventuellt kikar lite pa videos pa myspace, kollar facebook, soker je-sais-pas pa n'importe-où kollar hon bade ditten och datten bade har och dar. Detta gor henne completely jammed i huvet skulle man nog kunna pastaoch de temps en temps kan det vara ganska pafrestande eftersom det kan vara svart att fa henne att fokusera pa ett och samma amne en langre stund. Men det ar ocksa jaligt charmigt ma jag saga.

Kotte ocksa. Nu har hon precis gatt = inspirationsbrist. Vid battre tillfalle kanske jag fortsatter pa detta spånandet.
Om inte. Ben... Voila!
A bientôt

Okej, ett kort tillagg. Bevis ar funnet; http://oestnaes.blogg.se/


Kommentarer
Postat av: beriberi

HAHAHAHAH!

2007-12-09 @ 12:52:55
URL: http://oestnaes.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0