Döda lite tid, rensa bort lite tankar

Lo!

Dags for en blogg. Dags for ett forsta inlagg. Rakna inte med nagot fjask gallande Ä och Ö. Den andra svenska vokalen ar det inte ens tal om sa rakna inte med den heller. Vet inte riktigt vem som kommer lasa det har sa jag vet inte hur mycket som behos forklaras. Sa jag later nog mest bli att forklara overhuvudtaget.

Skaffat blogg. Uppenbarligen. Jag orkar inte ens uppdatera min resedagbok nufortiden men jag inbillar mig att det har skulle vara aningens roligare. Vi far val se hur det blir med den saken om nagra veckor men just nu kanner jag mig nojd. Jag ar ledig fram till klockan sex eftersom den lilla pojken ar hos en kompis. Skont. Inte for att jag har jobbat valdigt mycket pa sistone men jag kande inte riktigt for att aka till simhallen med honom och jag kanner inte heller riktigt for att fa mer skit for att jag inte lyckas hitta pa saker som han tycker ar kul och som ar bra. Trevligt med kompisar alltsa.

Idag har jag skickat mail pa riktigt till en au pair agentur i Paris. Mitt forra hade tydligen inte kommit fram sa jag skickade ett par till till nagra andra adresser och tjejen jag pratade med verkade valdans trevlig hjalpsam. Jag hoppas jag far tid sa jag kan kika forbi dar pa mandag. Hoppas Hoppas Hoppas att det kommer hjalpa mig.

Ikvall ar det nog Liivas place som galler igen. Sa himla fint hus! Igar lagade vi mat dar.(Mest jag och maja faktiskt). Gratang med pommes de terre och courgette och haricot verts och ail och vanlig lok ochmaja gjorde en kottfarssas till. Lite pahittigt, valdigt gott (aningens al dente men vi var for trotta for att vanta. Klockan var trots allt narmare midnatt). Johanna som kande sig lite for dalig for att laga mat for att vara svensk forsokte lara sig skillnaden pa basilika, persilja och dill. Men jag vet inte om vi lyckades reda ut orterna at henne. Kanske lite. (Vet forresten inte om matlagning ar nanting man ar bra pa for att man ar svensk. Det tvivlar jag pa.) Pratade au pair jobb, knepiga familjer, vegetarianmat, kulturskillnader mellan asien och europa, mellan europa och usa och australien. Kulturskillnader i allmanhet antar jag. Sen akte jag sarah och maja hem till maja och sov dar anda tills stadtanten kom. Stadtant later fult. Damen som stadar hos majas familj. Staddamen. Det ar fredag sa min staddam borde ocksa ha kommit for en stund sen. Undra var sota lilla Marceline med rökrösten haller hus idag?...

Nej, det dar far racka for den har gangen. Valkommen till min blogg btw.
Titta forbi igen om du har lust. Nu ska jag ga och kurera min hals och kanske ga ut for en promenad i min lilla by.
Pa aterseende?

Kommentarer
Postat av: oskar

rokrost? later charmigt...

2007-11-28 @ 20:24:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0