life is like a bag of chinese rice crackers - it doesn't really contain anything... but can still be oh so suprising


Nej jag har inte atit mer kina snacks idag. Jag kande mig bara valdans kreativ.


Jag blir faktiskt avundsjuk nar jag hor att det har snoat hemma. Det ar mot mitt fornuft att vara avundsjuk pa slask och kyla. Men jag vill bara se de fina vita flingorna singla ner fran en mork himmel. Oj, det ar verkligen latt att romantisera om det som ar langt borta som man inte har. Men jag ar sa trott pa den har kylan nu. Det ar inte kallt nog for sno men det ar kallt. Det kanns lite som Narnia dar det bara ar vinter utan jul, bara det att har ar det bara kallt utan sno. Jag har i varje fall en kappa nu. En bla. Eller rattare sagt har jag latit bli att lamna tillbaka kappan jag kopte nar mamma var har.
Alla har verkar dock inte tycka att det ar kallt. Haromveckan nar jag var vid fotbollsplanen med Hugo och hans kompis kom det ett gang gossar (cirkus min alder) och var med och spelade och vissa av de hade bara shorts och t-shirt pa sig! Tok! Visserligen sprang de hela tiden men det ar mot allt vett att ga ut sa fran forsta borjan. De borde ju hunnit forfrysa varenda kroppsdel innan de hade sprungit sig varma. It makes nonsens.


Aah jag ar sa arg. Jag hade skrivit massor och sen forsvann det. Det blir aldrig riktigt lite bra nar man skriver om det.
Men men

I mandags var jag pa Centre Pompidou med May. Trevligt! Forst var vi hogst upp och sag den tillfalliga utstallnignen om en konstnar vars namn jag nu har glomt men han verkade ocksa ratt yr sa det ar nog ok. Allt han hade gjort liknade varandra (eller sa var det helt annourlunda) (den iaktagelsen lat ju btw valdigt iq). Allt han hade gjort fanns i minst tre exemplar, fast med sma forandringar, typ storre huvud mindre kropp, stor nasa storre oron, mer svart mindre rott. Och manga av hans saker verkade inte riktigt fardiga. Som om han hade sa mycket i huvudet att han aldrig riktigt han gora klart det han borjade pa och som om han var tvungen att gora massor av olika upplagor av allting for att visa att han visst hade tankt pa att den kunde sett ur sahar istallet. Med pa utstallningen fanns ocksa bitar av hans vaggar fran hans sista arbetsrum (tror jag det var) som han hade anvant som antecknignsblock. Lustig gubbe, men han foll mig inte riktigt pa lappen sa vi gick ner tva vaningar till de fasta utstallnignarna. De gillade jag mycket battre. Speciellt en bildserie med "100 boots". Minns inte vem som hade tagit dem. Jattefina svartvita-fotografier pa 100 svarta gummistovlar som gjorde massa olika saker. Stod parkerade, jobbade, var arbetslosa, akte pa semester, mmm. Valdigt sota sma bilder. En annan sak jag blev valdigt fortjust i var en enorm stor rodlackad noshorning. Nar vi hade traskat omkring dar i manga timmar och kommit pa att vi hade valdigt ont i fotterna och inte atit mat sen frukost at vi varsin grekisk sallad pa donken och sen akte vi hem. Eller inte riktigt for vi akte till Sarah med Maja och sen akte vi darifran och inte forran vi kom till Chantilly dar maja hade sin bil upptackte vi att hon inte hade sina bilnycklar sa may fick skjutsa oss tillbaka till sarah (ca 1mil??) och sen kom vi hem.


Idag har jag byggt en drake med Hugo och imarrn borjar han i skolan igen. Har ocksa pratat med omvarlden och fatt liite hemlangtan.

Vi hors en annan dag
Hejda


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0