Off I go

Om en liten liten stund ska jag in till stationen i Chantilly. Hur det kommer gå till är ännu oklart, men jag litar på att det kommer att lösa sig. Nätterna är lite kyliga men jag kan se att våren är påväg. Allt vilar i ett helt annat ljus och det bådar gott för framtidens nattliv minsann.
Igår skulle vi ha sett ett rockband på "guldpilen" men vi kom dit försent. Jag och Sarah träffade en fransman och en skotte som kom from ryssland/mongoliet(?) i tunnelbanan. Skotten kunde ett ord på svenska. Det var inte tack och det var inte hej. Det var kastrull. Jag showade off med mina "det är bomull till hundra procent"-kunskaper i spanska som alltid vid konversationer om språkliga färdigheter och senare på kvällen dansade jag och maja med varsin italienare som pratade franska. Iaf den jag pratade med, franska med en vääldigt stark italiensk accent. Charmigt. Väldigt likt mexikanaren i la science des reves. Se den filmen, den är bra. Efter ett mycket kort besök hos rockbandet från NY bestämde vi oss för att kalla det för en helkväll och bege oss till Majas uppgraderade, faktiskt ganska stora rum för att sova. En mångkulturell afton som vanligt med andra ord ;)

Ikväll får vi se var kvällen för oss, om jag nu lyckas ta mig till stationen i Chantilly dvs. ..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0