Dreadful

Idag har det blivit lite mer chilly igen. En lätt temperaturdipp skulle jag kalla det. Soo cold, it's really dreadful säger Charlotte. Visserligen var mitt rum rätt så snorkallt imorse när jag vaknade (Charlotte erbjöd mig ett till värme-element den här morgonen då så oroa er inte, jag ska nog inte behöva få lunginflammation.) men som den nordbo jag är kan jag inte kalla två minusgrader i slutet på Januari för dreadful. Tycker dock det är lite charmigt att de tycker det. Haha.

What's new. Emma gillar mig. I onsdags klädde vi ut oss. Mig fick hon dock inte sminka. Jag såg redan lite sliten ut tyckte jag så nånstans får gränsen dras. Igår var Charlotte ute med några väninnor från jobbet så jag var hemma med kidsen. (Har förresten lärt mig vad kid heter på franska tillsamans med lite andra mindre formella uttryck. Gamin. Så nu vet ni också.) Det uppskattade dock inte Emma så mkt eftersom hon har haft en del mardrömmar på sistone. Det gick dock fint, Låg hos henne tills hon somnade och sjöng lite godnattsånger. (Vad betyder oaj aj aj aj buff? Haha, rien, c'est du n'importe quoi. Fast nu var det ju hon som frågade vad det betyder och inte tvärt om.) Sen gick jag ner och tittade på Fear and Loathing in Las Vegas. Rolig.

What else. Vi har besökt Fleche d'Or båda gångerna vi har varit ute so far. I helgen får det dock bli nånting annat tror jag. Eller helgen. Jag ska ut ikväll. Sarah ska sitta barnvakt hos Liva och Liva ska sitta barnvakt hos Fiona. Jag vet det låter märkligt men så ligger det till och det innebär att jag förmodligen (och förhoppningsvis) åker in till Paree själv och träffar mexarna ikväll och sen sover hos May och stannar där hela lördagen också. Sen får det vara bra tror jag. Förra helgen sov vi hos Maja. Fett skönt att slippa 5-tåget!

En del nya tjejer i krokarna har det blivit såhär efter jul, men de kommer jag kanske skriva mer om sen. So far inget speci.

Nu känner jag att det här inlägget börjar rinna iväg och bli ett sånt där meningslöst rabblingsinlägg som mest mamma verkar tycka är intressant så nu lägger jag ner. Anledningen till att jag började skriva var mest att Charlotte tyckte det var dreadful med två grader, minus that is. Men det är i varje fall en fin dag med sol (!) och jag kan verkligen känna att det börjar bli ljusare. I onsdags luktade det utan tvekan vår och jag tänker ge mig ut på en promme eller liknande i dag också för att se om doften dröjer sig kvar. Vi får se om jag kan ta med mig den där lilla korven som de kallar hund utan att den blir fullkomligt mental (av lycka) på mig innan vi kommit utanför dörren. Förmodligen inte. Den kommer tappa förståndet långt tidigare än så.
A plus tout le monde


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0