vecka nr 2, dag 1

Jag har animaliska-produkter-cravings. Så är det bara. Veganism är inget för mig. Nu vet vi det. Jag har testat. - Är inte klar än dock!

Igår var jag hos Anja på hennes och idas lilla välkommen-hem-tillställning. Det var trevligt. Det spelades kubb. Jag och Halima nöjde oss med att göra vågen för deltagarna då och då. Kubb är ju trots allt " inte roligt- men det måste göras". Sen pratades det om ditten och datten och alkohol förekom för intresserade. Jag körde bil och var inte intresserad. Hursom. En grej jag inser att jag borde gjort i Frankrike är att ha skrivit dagbok. (På tal om att Anja hade en jättefin dagbok.) Jag skrev ju massa grejer i massa olika anteckningsböcker (varav jag tappade en på tåget hem .. snyft snyft...) Men ingen som var direkt: "Hej hej dagboken. Idag åkte jag och maja och may och sarah till cultura. Alla var i extas. Jag älskar den affären, och may blev nästan lite gråtmild. Tack och hej leverpastej."
Jag tror jag ska skaffa en bok och skriva ner massa minnen i efterhand. Souvenirs de France.

Anyways
Nu är det bara en tidsfråga innan mamma knackar på min dörr, öppnar och sen finns det två tänkbara scenarios
1. Hon säger: "Men Ellen. Nu får du faktiskt ta tag i det här och röja upp lite på ditt rum och bla bla bla... " Min respons blir omärkbar och tyst.
2. Hon säger ingenting men tittar på mig uppgivet. Min respons blir " Ja, jag vet jag ska" i kombination med ett insmikrande men försynt leende.

Jag vet inte var jag ska börja. Borsta tänderna kan nog vara bra.

Tja då.

Kommentarer
Postat av: Halima

Ellen! nu är det dags att uppdatera bloggen! :)

2008-07-09 @ 20:12:30
URL: http://halimamalak.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0