Att ångra det man aldrig gjorde och inte det man redan gjort

Jag vet att det uttycket är menat som nån slags peppning. Go for it liksom, du kommer bara ångra det du aldrig gjorde, vad som är gjort är gjort är det ingen mening med att ångra. Men med viljan att åka runt jorden, lära sig alla världens språk, testa alla möjliga olika jobb och utblidningar - inom de närmsta fem åren, blir det uttrycket mest som en fet örfil.
Jag tror det är det som är grunden till den nya typen av livskris, den som kommer när man är mellan 17 och 30 år. Vi har kanske helt enkelt för mycket vilja, för många möjligheter. Man ska plugga, jobba och resa samtidigt. Nej, kanske inte för många möjligheter. Så kan man ju inte säga, Men, grejen är att bara för att vi har alla de möjligheterna betyder det ju inte att man faktiskt måste testa alla. Man får ju ta och parasitera lite på andras upplevelser också. Det är exakt vad jag tänker ta att göra när jag kommer hem om två veckor. Då tänker jag höra hur det är att vara student lite här och var i Sverige, jobba, resa omkring i sydostasien, volontära i afrika, au paira i tyskland och förhoppningsvis får jag höra lite om australien och nya zeeland också. Skulle inte förvåna mig om det blir en jävla massa lumpensnack från höger och vänster också. Så kanske jag inte behöver testa allt det själv. Även om det låter jävligt roligt. 


Höra om det tänker jag i varje fall göra.
Och jag ser framemot det. Innerligt!

Kommentarer
Postat av: Maja

L'Ellen.. jag förstår det vet du. Men vi tar det lungan och ser vad som händer. Saaaknar att prata med dig IRL, möjligtvis över kall glögg och ngt tilltugg. Vi ses senast höst!

2008-06-02 @ 23:44:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0