Läs över min axel!

Visst är väl läsning av ens tidning eller bok över axeln allmänt erkännt som en riktigt irriterande grej. Jag håller inte med. Jag skulle vilja slå ett slag för alla över-axeln-läsande-tågresenärer... Så länge det kurslitteratur.

Det var mycket folk på tåget hem idag så jag satte mig bredvid en kille. Åtta minuter på ett tåg är inte lång tid, men jag är inte stolt nog på ett svenskt sätt för att stå bland alla andra gymnasiekids som var påväg tillbaka till the hood (aka Kävlinge). När jag satt mig plockar jag ambitiöst nog upp min kopia av "Citizen Participation in European Politics" från Statens Offentliga Utredningar som jag precis lånat i biblan på Eden. (Nej, jag söker inte alls lite credd. Eller GÖR jag det?) Jag märker hur killen sneglar på min bok och jag tänker; Joru! Sug på den du. (Nej det kanske inte var exakt vad jag tänkte, men det spelar egentligen ingen roll vad jag tänkte.) Jag slår upp boken och väljer ett kapitel om European Parliament Elections, Institutions, Attitudes and Participation. Killen sneglar igen. Sen tittar han bort och jag förstår honom. Men när jag börjar läsa och följer raderna ner med min penna för att hålla koll på var jag är märker jag hur han flera gånger tittar i min bok - långa stunder. När boken nästan slår ihop sig för att den är så orörd (No offence till Hans Agné och hans crew men det är nog inte så många som läst hans bok på Eden.) Ser jag hur han böjer lite på huvudet för att läsa bokens titel. Och när jag öppnar boken igen fortsätter han att läsa trots dess bokstavligt talat gråa uppsyn. Vadan denna fascination för Medborgardeltagande i EU poltitik kan man undra? Var metro slut? Fast det som är mest förvånande är kanske ändå att det inte var störande alls. Kände mig bara jäkligt klyftig. Så; Läs över min axel!




Min godnattsaga


Kommentarer
Postat av: Ida

Återigen, sjukt rolig blogg (HAHAHA). Men visst känner man sig smart när man öppnar en klyftig bok som t.ex. "Citizen Participation in European Politics" och resenären bredvid dig sneglar ner på boken? Det är ungefär de fåtal gånger jag känner mig smart. Samt när jag klickar på "send" och precis har skickat in min tenta (eller omtenta, what so ever)..

2008-11-07 @ 23:11:16
Postat av: Anja

Varför har du inte påminnt mig förr om att jag måste läsa din blogg. Du är min idol och därmed basta.



Jag kan tipsa er som behöver fler vägar att bli av med låtar på hjärnan med två till sånger. Både Bumbibjörnarna och "Som en gummiboll" har fungerat för mig. De är båda så underbart underhållande att sjunga, så tidigare plågoandar helt enkelt trängs undan.



Gratulerar dessutom till din upphöjda intelligens grad. Från och med nu kommer den killen att sprida ryktet om dig och all den kunskap du uppenbarligen innehar och nästa år får du Nobelpriset!!!

2008-11-09 @ 01:31:02
Postat av: Ellen

Anja, du är obetalbar! Man tackar man tackar, i så fall kan du räkna med en plats vid mitt bankettbord för dina magiska synska förmågor.. och gaaah! Kom hit nu!! :D

2008-11-09 @ 17:40:15
URL: http://noellen.blogg.se/
Postat av: Erik

Mmm... offentliga utredningar :)

2008-11-12 @ 16:02:46
URL: http://erikschyberg.blogspot.com
Postat av: Oskar

Beträffande att tränga bort låtar ur hjärnan så är det ju alltid lika skönt att ersätta en asjobbig låt med en annan låt man får panikångest av :D



Annars tycker jag att det där med att läsa över axeln (på ett diskret sätt!) är något som borde bli mer socialt accepterat! Det skadar väl ingen om 2 personer eller fler är lite effektiva i läsandet av intressanta grejer?



Jag tycker den här bloggen har blivit riktigt bra. Även fast jag läst långt ifrån allt. Sorry för det!

2008-11-13 @ 15:06:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0