Bra poesi

Idag pratade jag med Ellen, från Holland som är i Frankrike. Eller nej vad säger jag, det gjorde jag ju aldrig. Jag pratade med Ellens kompis Ronald, som har läst en del svenska. Jättelustigt! Stackaren hade fått läsa nån lam dikt om nån anorektisk tjej av nån författare som jag inte känner till (men kanske borde???) för säker hets skull ingen nämd ingen klämd. Men då kom jag i varje fall att tänka på Bob Hansson och ramlade över den här dikten på hans sida. Bobby är ju ändå Bobby, och han kan vara ack så fin, så jag tänkte dela med mig av honom. Håll till godo.

en liten broshyr om pensionsförsäkring
 (jan 2005)

Jag har alltid försökt tycka om de tråkiga gubbarna på tvn.
Jag har tänkt som så har jag tänkt att kanske
man blir en tråkgubbe själv en dag.
 Då kan det vara bra att ha tyckt om dom hela tiden.
 Likså har jag försökt tycka om knarkare, idioter och
handelsresande.
En sån kanska man också kan bli.
Världen är full av möjligheter kan jag
finna mig själv att tänka som exempelvis när det regnar.
Man måste ligga steget före.
Att tycka om de andra kan bli som att
tycka om sig själv i förskott.
Andra dagar tänker jag bara på exotiska fåglar
 och läckra små vitvaror.
Det går också bra.




Kommentarer
Postat av: beri

ps: ronald mcdonald.



(ja, jag var tvungen. jag är sjuk och trött och festsugen, och saknaden efter dig gör att konstiga saker ofrivilligt yttras i en frenzie that is my mind)

2008-09-19 @ 23:55:58
URL: http://oestnaes.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0