Framgångsvågen fortsätter...

Nöjd. Fortfarande så väldans nöjd, och som den livsnjutare jag aktivt väljer att betrakta mig själv som känner jag att det skulle kunna vara lite av min plikt att informera intresserade lite mer specifikt vad som har fått mig nöjd idag. Observera, kära läsare, att detta gör jag inte för att försöka så små frön av avundsjuka utan endast för att försöka väcka lite inspiration och få er att förstå varför vissa saker är värda att uppskatta. Jag skulle dessutom bli mycket nöjd om ni delade med er av de små ting ni så hjärtligt uppskattar och som ni i sin tur tror skulle kunna inspirera andra.

  • Att inte snooza för länge är en dygd som lönar sig rikligt.
  • Att trotsa vädrets makter, eller kanske snarare överlista dem genom att acceptera och omfamna dem.
  • Tvätta kläder. Må vara tråkigt och tidskrävande - men NU har jag så många fler valmöjligheter, en hel hög med rena strumpor och underkläder och jag spar pengar eftersom jag inte behöver handla något nytt inom en akut framtid. All praise tvättmaskinen!
  • När jag kom ut i köket i morse var det ingen disk på diskstället och alla ytor var nytorkade. [Haalleluja!] (Det bör tilläggas att min korridor verkligen inte är en slabbig och snuskig, men antingen så hade jag en väldigt bra tajming just idag eller så tar de två rummen som har korrevakt denna vecka sitt jobb på lite större allvar än vanligt. Hedervärt!)
  • Jag har faktiskt pluggat idag.
  • Möte med Radio AF.
  • Allt ovanstående till ett konstant - av hjärnan uppspelat - Laleh-soundtrack - Big City Love <3
Denna låt bör inte förväxlas som någon cover på Big City Life, men Laleh är väl inte känd för att göra gamla getto-covers. För att ni ändå ska förstå varför jag trots snöslask spatserat runt i ett dis av allmänt välmående.. Enjoy:






Kommentarer
Postat av: Sheida

Jag måste börja detta inlägg med att säga hur mkt jag uppskattar detta. Sånt här som många skulle se som allmänt blaj anser jag utgör hela grunden för den mänskliga kommunikationen. Credd till dig som vågar ta upp det enkla i livet!Dock håller jag inte med om snoozen. Finns absolut inget bättre än att snooza länge. Men men... måste få nämna det som gör mig nöjd... hemmalagad potatismos gör mig himla nöjd. Finns ingen mat som gör mig så glad och nöjd som potatismos. Förena det med naturell yoghurt 3% fett så är du in heaven! Try it ellen... så kan du skriva ytterligare ett inlägg om hur du blivit mer nöjd än du nånsin trott!!

2009-02-11 @ 23:46:45
Postat av: Anjan

=) Jag är helt med på att dissa snoozen, den skapar bara mer tid för smärtan att växa inombords så att det gör fysiskt ont när man väl kliver upp.



Men jag har två nöjdhets sysslor att dela med mig av. Den största av dem alla är att dricka te. Varm och god känsla som sprider sig från händerna in i munnen och snart befinner sig den i hela kroppen. Dessutom är koppen stor nog att räcka länge utan att man måste tänka på det. Ny på min lista är att lösa korsord. Kräver viss läroperiod men när den väl är förbi är detta en oerhört avslappnande känsla och klarar man inte nåt mer kan man bara tänka att man har nåt viktigare att göra. Kombination här med te och sällskap är guld!

2009-02-12 @ 15:25:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0