Nöjd

Det behöver inte krävas så himmelens mycket. Det är de små sakerna som gör det. Det är detaljerna som skapar den typen av välbefinnande som gör att man kan kalla sig nöjd. Allt behöver inte vara perfekt - nej -. det är faktiskt nästan bättre om det inte är det. Det får en att uppskatta detaljerna ännu mer. Mycket vill ha mer men Lagom det är Nöjd's underskattade och alltför ofta hånade kompis. Nöjd är att trotsa sin obotliga morgontrötthet och vakna tidigt bara för att ta det lungt innan allt och alla andra kommer till liv. Att i ett töcken av kaffedoft - som slog dig redan vid väckarklockans andra snooze - glida omkring i rummet i nya mjuka långkalsonger och fårskinnstofflor. Nöjd är jag efter att ha flyttat till Lund, till ett rum med den mjukaste soffan i mannaminne.

Jag har dessutom köpt mig ett nytt liv och jag har vänner som tänker vara med på de fullkomligt meningslösa upptågen som det innebär. (ANJA kom och upptåga med mig du också! Vi behöver inte äta med pinnar men vad sägs om att anlita prostituerade för icke-sexuella tjänster, epedemi-vecka eller att tänka högt hela tiden!? :D) Denna veckan; Återvinning av en gammal vecka som inte blivit genomförd ännu... "Omstörta konsumtionssamhället inifrån." Det kommer blir en fin kontrast till de sanningar som vi får lära oss på nationalekonomin. Jag är nöjd.
Tja vad ska man säga. "Ekorren behöver vila, snälla, se efter hans nötter."
Pusshej!


Kommentarer
Postat av: U know who!

Som sagt var.... sånt här blaj är precis vad d handlar om =)! Fatta att snacka ett helt programm om att vara nöjd.... blaj blaj blaj ;)!

2009-02-09 @ 20:21:20
Postat av: U know who!

Som sagt var.... sånt här blaj är precis vad d handlar om =)! Fatta att snacka ett helt programm om att vara nöjd.... blaj blaj blaj ;)!

2009-02-09 @ 20:25:42
Postat av: U know who!

Som sagt var.... sånt här blaj är precis vad d handlar om =)! Fatta att snacka ett helt programm om att vara nöjd.... blaj blaj blaj ;)!

2009-02-09 @ 20:27:40
Postat av: Stina Reyier

En sådan kalender ska nog jag också beställa. Uppmaningar som att "äta helt fel under en vecka" och "sopa gatorna" känns lite konkretare än den klassiska att "våga hoppa!" för då vet jag aldrig riktigt hur jag ska bära mig åt.

2009-02-09 @ 20:35:26
Postat av: Anjan

Ellen, nu skall jag åter bli trogen kommentatör av denna blogg! Jag är lycklig du är lycklig.

Men märk detta, det är viktigt att detta nöjd är ett för stunden nöjd. Liksom Nöjd med utrymme med ännu mera nöjd i för när man älskar så får man mer kärlek att spendera, när man skrattar så får man mer skratt i skrattet, när man använder sin tid klokt så får man mer tid... Det enda detta ej stämmer för är pengar, där spelar det ej roll om man är klok el ej. Likfan tar de slut direkt!

2009-02-09 @ 20:54:01
Postat av: L'ellen

Stina! Nog för att vissa råd den här kalendern står för troligtvis är bäst för alla parter att undvika, kanske till och med de flesta. Men det känns ändå bättre än rådet att "våga hoppa!" som mest låter väldigt farligt och som att det kommer från någon ledare för en kollektivt-självmords-sekt. Se över dina rådgivare..

(Roligt att du läste min blogg btw!)

Kram!!

2009-02-11 @ 23:46:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0