05.31 Lördag

"Jaha, Godmorgon"
- Jag vet inte om man ens kan kalla det för morgon, solen kommer
förmodligen inte gå upp på några timmar.
"Godmorgon"
"Tack, då var det först Mjölby och byte till Lund."
Jag vet."Tack"


Trött på gränsen till illamående. Jag vet inte om ni förstår hur tidigt det känns att åka 05.31. När man har gått och lagt sig alldeles för få timmar innan 05.31 känns det fruktansvärt tidigt. Insikten att man är själv i sin vagn och troligtvis hela tåget med undantag av den morgonpigga konduktören som lyckas verka uppriktigt vänligt sinnad även denna tid på dygnet gör att det känns ännu tidigare - andra människor har vett att låta bli att utsätta sig för detta. Jag kan inte sova. Jag spar det till senare när min kropp förstår att det inte är någon idé att vara vaken nu, det kommer ändå inte hända något roligt de närmsta 7 timmarna. Om det gör det lovar jag att ta tillbaka det där och skriva en liten snutt om det - Live
från Tåg i Bergslagen!

Tills dess fortsätter jag att poppa musik från min dator - utan öronproppar!  Galet!


Kommentarer
Postat av: Sheida

Lund is waiting for u!!!

2009-01-17 @ 13:22:03
Postat av: Ida

..and also Kävlinge!

2009-01-17 @ 13:51:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0